Beeldstudio teamtraject

Het opleiden van beeldvoerders binnen het communicatieteam is de meest effectieve manier voor een langdurig succesvol beeldbeleid.”


Als hoofd Communicatie streef jij ernaar om met een gemotiveerd en daadkrachtig team communicatie op hoog niveau te realiseren. Als team werken jullie samen aan draagvlak, betrokkenheid en verbinding met als doel het publiek in de juiste beweging te krijgen. 

Communiceren op verbaal niveau gaat jullie goed af. Maar hoe is het gesteld met jullie beeldbeleid? Doordat het communicatieteam wordt geleefd door de vele verzoeken van binnen én buiten de organisatie, werken jullie meer reactief dan proactief. Al brandjes blussend rennen jullie door de week en teamleden klagen steeds vaker over een hoge werkdruk. Er wordt veel tijd en budget verspild aan het zoeken en/of (laten) maken van beeldmateriaal. Het ontbreekt aan eenheid, herkenbaarheid en aansprekendheid in het beeld. 

Beeld lijkt het sluitstuk te zijn van jullie communicatie en het plan om jullie beeldbeleid te professionaliseren wordt steeds weer op de lange baan geschoven. Met als gevolg dat het publiek zich door jullie beeldgebruik niet of nauwelijks voelt aangesproken door jullie belangrijke boodschap. 

Ik snap wel dat dit gebeurt. Jullie zijn zeker niet de enige die hier tegenaan lopen. Ik zie in veel organisaties dat kansen onbenut blijven als het gaat om goed beeldbeleid van communicatieafdelingen. Communicatieteams bestaan vaak voornamelijk uit generalisten die het net ontbreken aan de juiste kennis, vaardigheden, tools en handvatten om ook op het gebied van beeld op hoog niveau te communiceren. 

Maar is het niet logischer als een succesvol communicatieteam anno nu bestaat uit zowel professionals die vaardig zijn in verbale communicatie (woordvoerders) als professionals die vaardig zijn in visuele communicatie (beeldvoerders)?

Daarom help ik communicatieteams in de bouw-, techniek- en infrasector om hun beeldcommunicatie naar een hoger niveau te tillen. Dit doe ik door het opleiden van beeldvoerders binnen het communicatieteam tijdens het Beeldstudio teamtraject.

Het opleiden van beeldvoerders binnen het communicatieteam zorgt ervoor dat er specialistische kennis en vaardigheden in huis komt en de regie wordt gepakt over een beeldbeleid dat eenduidig en herkenbaar is, met als resultaat dat jullie publiek in de juiste beweging komt.

Martine Krekelaar, beeldcommunicatiespecialist.

Mijn naam is Martine Krekelaar. Als specialist in beeldcommunicatie combineer ik mijn kennis uit mijn communicatie achtergrond met mijn ervaring als professioneel beeldmaker. Ik help communicatieprofessionals in de bouw-,techniek en infrasector om beeldcommunicatie naar een hoger niveau te tillen.

Het opleiden van beeldvoerders binnen het communicatieteam is de meest effectieve manier voor een langdurig succesvol beeldbeleid.”

Martine Krekelaar

Beeldstudio teamtraject


Ik bied een exclusief traject aan waarbij het communicatieteam een jaar lang mijn persoonlijke begeleiding krijgt bij de ontwikkeling en optimalisatie van de drie belangrijkste pijlers: visuele vaardigheden, beeldstrategie en beeldbank.

Dit betekent dat jullie mijn hulp krijgen bij onder andere:

Visuele vaardigheden

Het trainen van visuele en creatieve communicatie-vaardigheden en uitbreiden van bruikbare tools en handvatten.

Beeldstrategie

Het ontwikkelen van een passende en krachtige beeldstrategie en het neerzetten van een unieke en herkenbare beeldtaal.

Beeldbank

Het inrichten en optimaliseren van werkprocessen, het professionaliseren van beeldproducties en het samenstellen van een flexibele schil van beeldmakers en/of gebruiken van stockbeelden.

Wil je dat jouw communicatieteam regie gaat pakken in beeldcommunicatie, zodat jullie communicatie voortaan ook beelden op hoog niveau in gaan zetten?

“Door deze training is mijn frustratie en onzekerheid omgezet in trots en zelfverzekerdheid!”

Het programma heeft mij zelfverzekerdheid en kwaliteit in mijn werk gebracht. Hoe kan ik iemand goed briefen als ik zelf niet precies weet hoe ik het aan moet pakken? Als je het verhaal beter snapt, werk je zelf gerichter, maar kun je ook iemand gerichter op pad sturen voor een fotografieklus. Martine heeft mij concrete handvatten gegeven om onze beeldtaal krachtiger, kenmerkender en kwalitatief beter te maken. De beelden zijn nu herkenbaar voor ons publiek en er zit een duidelijke boodschap in. Als ik dit traject niet had gedaan, was ik blijven hangen in mijn frustratie en weerstand om taken uit te besteden aan collega’s. Nu pak ik met zelfvertrouwen de helicopterview en heb ik heel helder voor ogen wat we neer willen zetten en hoe we daar moeten komen. Ik vind het bovendien makkelijker om iemand in te schakelen om neer te zetten wat ik voor ogen heb en maak nu met zelfvertrouwen een duidelijke briefing met wat een beeld moet bevatten. Door deze training is mijn frustratie en onzekerheid omgezet in trots en zelfverzekerdheid! 

Anneke Huisman | Business Development- en Communicatie

Ontdek in een persoonlijk gesprek met mij hoe beeldcommunicatie ook binnen jouw team naar een hoog niveau kan worden getild.